אחוזת לב הכרמל – הצעות בילויים באזור

טבע

שמורת חוף הבונים -  מומלץ
שמורת חוף דור-הבונים, האזור המפורץ ביותר לאורך החוף הישראלי, היא אחת מרצועות החוף המובחרות לטיול מענג, עם מפרצונים ולגונות, מים צלולים, צוקי כורכר קטנים, שוניות שוקקות חיים, מערות חוף שלוות, אי קטנטן וספינה טבועה. אפשרי לשחות בחוף המוכרז או לעצור לפיקניק רומנטי באחד המפרצונים הקסומים. מומלץ מאוד לשעת השקיעה, בעיקר בקייץ כשהחום יורד

אורך המסלול עד כ- 2.5 ק"מ הליכה רגל
הגעה: צומת עופר ימינה, לכיוון צפון. כחצי ק"מ פניה שמאלה לחוף הבונים

חונים במגרש החניה
טלפון 04-8252266
כניסה לרכב פרטי - 37 ₪, 50% הנחה למנויי רשות שמורות הטבע והגנים

שמורת הטוף כרם מהר"ל
טיול רגלי בטבע הסובב את כרם מהר"ל. בשמורה מתקיימות תופעות גיאולוגיות ייחודיות המאפיינות את ההתפרצות הוולקנית מתחת לפני הים. ניתן לראות את הטוף – האפר הוולקני מהתפרצות הגעשית, מתחת לפני אוקיינוס התטיס, שהייתה במקום לפני 100 מיליון שנה, פעם כשהיה פה ים. במסלול ניתן לראות את הפריחה המיוחדת והלבנה של נץ החלב וצמחייה ים תיכונית אופיינית לאזור- עצי זית עתיקים, עצי חרוב ואלת המסטיק. אם מחפשים ממש טוב, אפשר למצוא גם מאובנים של צדפים ושבלולים ימיים קדומים
הגעה: בהליכה רגלית 50 מטר מאחוזת לב הכרמל. עולים לרחוב הצברים, הרחוב מעל האחוזה, פונים שמאלה כעשר מטר ופונים ימינה בכביש אספלט בעליה חדה. בסוף הכביש יש שער כניסה לשמורה
כניסה: בחינם

שמורת נחל מערות
בנחל מערות התגלו מערות שבהן נמצאו שרידים ועדויות לפעילות של האדם הקדמון. ייחודה של השמורה בכך שהממצאים מעידים על קיומו של רצף יישובי שנמשך כ - 1,000,000 שנים, תופעה נדירה בעולם. באביב מלאים מדרונות השמורה בפריחה אביבית ססגונית. הביקור משלב מופע אור קולי
אורך המסלול מכמה מטרים ועד 3 ק"מ, לא מעגלי
הגעה: מצומת עופר פונים ימינה לכיוון צפון, כ3.5 ק"מ פונים ימינה לחניון נחל מערות
טלפון: 04-9841750/2
הכניסה למערות בתשלום ולמעוניינים סובבים את המקום גם שבילי טיול ללא תשלום. כניסה מבוגר ₪22 , ילד ₪10, סטודנט: ₪19, אזרח ותיק: ₪11
שעות פתיחה - שעון קיץ: בימים א'-ה' ושבת  8:00-17:00, בימי שישי וערבי חג 8:00-16:00
שעון חורף: בימים א'-ה' ושבת 8:00-16:00, בימי שישי וערבי חג 8:00-15:00
בערב ראש השנה, ערב יום כיפור וערב פסח: 8:00 - 13:00

מצפה עופר ויער עופר
מהווה נקודת תצפית מרשימה על חוף הכרמל. טיול ברכב או ברגל בין החורש של יער עופר אזור מותאם למטיילים עם הרבה פינות פיקניק מסודרות. במקום מגדל היערנים הצופה מעל צמרות העצים לכל עבר
הגעה: יוצאים משער הכניסה למושב כרם מהרל. נוסעים כחצי ק"מ ופונים ימינה בדרך נוף כרם מהר"ל. השבילים טובים לנסיעה ברכבים פרטיים. נוסעים ישר עם השביל הראשי עד למגדל התצפית. ברך עוברים תחילת כביש סלול הפונה שמאלה ניתן לרדת ליציאה לכיוון מרכז מירב, בכביש 4 פונים שמאלה לכיוון צומת עופר (אפשרי גם כתחילת המסלול)
כניסה: חינם

שבילי רון
פארק באיזור חורבת כביר כולל חניונים ושבילי אופניים שעוברים בתוך יער האורנים הסמוך ליישוב כרם מהר"ל. במקום הוכשר שביל טיול מעגלי באורך 1.2 ק"מ, המתאים להולכי רגל ורוכבי אופניים, ולאורכו שלטי הסבר בוטניים גיאוגרפיים והיסטוריים. המסלולים עוברים דרך מצפורים הצופים לעבר חוף הכרמל ומורדות הר הכרמל. המקום הוקם לזכרם של משפחת רון, אב ושני ילדיו אביאל ענת ועופר שנהרגו בפיגוע במסעדת מצה בחיפה
הדרכים עבירות גם לרכבים פרטיים, מומלץ לעצור לטיולים רגליים על פי השבילים המסומנים באזור
הגעה: יורדים מאחוזת לב הכרמל לרחוב השדה, פונים שמאל אחרי מגרש הכדורגל (משמאל על הגבעה) כשכביש האספלט ניגמר יש פניה שמאל בשביל העובר דרך מנע בקר. עולים עם השביל עד לחניון רון. ניתן להמשיך לטייל באזור עם הרכב עד למצפה עופר
כניסה: חינם

חופי רחצה
חוף הבונים, ימינה מצומת עופר, 500 מטר עד לפניה שמאלה לבונים. ישר עם הכביש עד לחוף הרחצה. כניסה בתשלום לרכב כמפורט בשמורת הבונים

חוף נחשולים ודור , שמאלה מצומת עופר כ 3.5 ק"מ עד לפניה ימינה לנחשולים ודור. כניסה לפי עלות לאדם
חוף קיסריה, בכביש 2 (כביש החוף) במחלף אורות ירידה ימינה לכיוון קיסריה
* חוף הקשתות, בכיכר פונים ימינה, פניה ראשונה שמאלה עד חוף הים. כניסה חינם
* חוף העיר העתיקה, להמשיך ישר עד העיר העתיקה. כניסה בתשלום

מי קדם ועין אביאל
מי קדם - מערכת העברת מים קדומה מאזור שמורת אלונה – עמיקם לקיסריה, עם הקמתה של קיסרה היה ברור שקיום העיר תלוי באספקת מים סדירה, ניבנו אמות מים שהובילו מים לעיר, אחד המפעלים ההנדסיים המתוחקמים הוא מפעל ה
במקום סרטון קצר והליכה באמת מים תת קרקעית, חשוב להצטייד בנעליים להליכה במים ובגדים להחלפה
הגעה: בין אביאל לעמיקם מצד שמאל פארק מי קדם
כניסה בתשלום
טלפון 04-6388622
אפשרות המשך: יציאה מחניון מי קדם, פניה שמאלה על הכביש לכיוון עמיקם, נסיעה של כחצי דקה לכיוון עמיקם עד לעמוד הממוקם מצד ימין בפינת המטע ועליו חבית, כאן פונים ימינה ויורדים מהכביש לדרך עפר המסומנת בצבע ירוק, דרך העפר יורדת לנחל תנינים, בצומת פונים שמאלה ונוסעים  קטע קצר כאשר מימין נחל תנינים, במקום בו הדרך מתרחבת מעט ישנה ירידה רגלית לנחל ולברכת מים בה ניתן לרחוץ
עין אביאל - המעיין, הנמצא בגדה הצפונית של נחל תנינים, מול הכניסה ליישוב אביאל מכביש 6533, הוא הפתעה נעימה. הוא נובע בתוך מערה, ונופל במפלון לבריכה קטנה שגובה המים בה כחצי מטר. קצת קשה למצוא. המיקום מול אביאל בתוך אפיק הנחל. סעו לאורך האפיק עד שתיראו התקהלות לצד הגדה
כניסה חינם

אטרקציות
רכיבה על סוסים

חוות מכורה
כרם מהרל,  054-8188094
רכיבה בטבע בין הגבעות והחורש הטבעי של הכר
הגעה: כ 2 ק"מ מהאחוזה. יורדים עם רחוב הבוסתן עד רחוב השדה ממשיכים ישר לשביל כורכר בצומת T פונים שמאלה עד החווה
חוות דור
מושב דור, 054-354432
רכיבה על רצועת החוף היפה ביותר בארץ- חוף דור, באזור איים מרהיבים, מפרצים בריכות דגים ונחלים

חוות הרוכבים, בית אורן
מציעה טיולי אופניים, רכיבה על סוסים וטיולי טום קאר במגוון מסלולים המאפשרים תצפית מדהימה לכל חוף הכרמל
טלפון 04-8248474

טיולי גיפים
טיול של שעה בתוך יערות כרם מהר"ל, בבקעת שיר ועמק מהר"ל, באזור נחל מערות, נחל חרובים או נחל מהר"ל, תצפיות ליישובי חוף כרמל, הרי הכרמל והים. מסלולים משתנים של שעה כולל הפסקה עם פינוק
עלות: 200 ש"ח
בתיאום מראש. לפנות לצוות האחוזה

צניחה חופשית
השמורה האווירית פרדייב, מועדון הצניחה הוותיק בארץ, מציע לכם חוויה צניחת היכרות עם מדריך בכיר מעל אחד הנופים היפים בעולם – חוף הבונים
בפרדייב צונחים מהגובה הגבוה ביותר בארץ, ולכן תוכלו ליהנות מדקה שלמה של נפילה חופשית, ועוד כחמש דקות של ריחוף חלומי עם המצנח
המועדון פעיל גם באמצע השבוע, הצניחות בתיאום מראש
במקום נפתחה גם הגלריה לתעופה, האנגר גדול ובו מטוסים עתיקים
טלפון:  1-700-70-20-24

סיור סגווי
סיור בקיסריה, עיר הבירה הרומית אשר נבנתה ע"י הורדוס הגדול. המסלולים מסודרים על מדרכות ובשטח בסמוך לאתרים מיוחדים כמו פסיפס הציפורים הביזנטי המרשים, ההיפודרום המזרחי, מגרשי הגולף הירוקים, האובליסק הגבוה, אמות המים בחוף האקוודוקט דיונות של חולות נודדים בתוליים שהגיעו אלינו מהנילוס ועוד

סיור בזכרון יעקב, מתחילים בגבעת הראשונים, תוך נסיעה בשבילים הפסטורליים של המושבה לציוני דרך חשובים בהיסטוריה של ארץ ישראל, דרך סיפורי הברון רוטשילד עד לשרה גיבורת ניל"י. המסלול עובר במדרחוב המפורסם והיפיפה של זכרון יעקב ודרך התצפיות המרהיבות המשקיפות לעבר הים, הרי מנשה והכרמל. דרך היקב, אורוות הברון רוטשילד ועוד

לפרטים נוספים: http://www.segs.co.il/ טלפון: 03-9550405

פארקים, תרבות ומוזיאונים
רמת הנדיב
משתרעת על שטח של 4,500 דונם הכולל בתוכו גני זיכרון, פארק טבע ובו מסלולי טיול, אתר פיקניק ומרכז מבקרים.
גני הנדיב וקבר רוטשילד
משתרעים על שטח של 70 דונם ובהם שילוב של סגנונות גינון וגנים שונים: גן מפלים, גן ורדים, גן דקלים וגן ריחות למען כבדי ראיה ובו צמחי תבלין ומבחר של צמחי האזור. שבילי הגנים השלווים והמטופחים עוברים בין עצים עבותים, מדשאות רחבות, פרחים בשלל צבעים ומזרקות מים. במרכז הגן נמצאת רחבת קבר שבה קבורים הברון אדמונד דה רוטשילד ורעייתו אדלאיד (רחבת הקבר סגורה בשבת). הכניסה לגנים חופשית
ברחבי הפארק מספר מסלולים שהוכשרו למטיילים
שלושת מסלולי ההליכה בפארק עוברים בחורש ים תיכוני ומזכים את הצועדים בהם בנופים ירוקים עם תצפיות אל הכרמל והחוף
* המסלול הכחול הוא המסלול הקצר ביותר והוא מוביל לעין צור, שם אפשר להתרשם משרידים ארכיאולוגים של התיישבות קדומה ובהם ניקבת מים, בית מרחץ רומי, וארמון מבוצר מימי הורדוס
* המסלול האדום הוא מסלול ארוך יותר שמוביל לחורבת עקב, חווה מהתקופה הביזנטית. החורבה יושבת על שפת מצוק המשקיף אל הים התיכון, הנוף מרהיב
* המסלול הירוק מוביל לאזור המצוקים של דרום הר הכרמל ובמהלכו מגלים כלוב אקלום גדול שמשמש כתחנה לשיקום והשבת עופות דורסים אל הטבע
מרכז המבקרים
תחנת מידע, וסרט קצר באורך רבע שעה, המספר על אודות משפחת רוטשילד ועל הנעשה ברמת הנדיב. הסרט מוקרן במחזוריות כל חצי שעה, הכניסה חופשית

קיסריה
העיר העתיקה
גן לאומי קיסריה מציע למבקרים שלושה מוקדי עניין עיקריים: הנמל העתיק, שרידי העיר הרומית והצלבנית והתיאטרון הרומי שהשתמר כמעט בשלמותו.
שעות הפעילות:
מרץ –אוקטובר: ימים שבת – חמישי: 08:00 – 16:00
שישי וערבי חג: 08:00 – 16:00
אפריל – ספטמבר: ימים שבת – חמישי: 08:00 – 18:00
טלפון: 04-6267080
כניסה בתשלום, במקום מופע אור קולי, סיור ארכיאולגי מסעדות.
בחודשי הקייץ אחת לשבוע מתקיימים במקום אירועי לילות קיסריה, הפנינג בעיר העתיקה.

מוזיאון ראלי
מוזיאון ראלי1: מיסודו של הארי רקנטי, כולל מס' אולמות,שבהם מוצגות יצירות אומנות לטינו-אמריקאת ואירופית מדרום ומרכז אמריקה. בקומה השניה-23 פסלים של האמן הספרדי, סלבדור דאלי.
מוזיאון ראלי 2: נקרא "זכרון ספרד",  בו מוצגים ציורים קלאסים מקוריים מהמאה ה-16 עד ה-18, העוסקים בנושאים תנכ"יים. ברחבה שלפני המוזיאון ניצבים פסלי שיש של אישים יהודיים בולטים וכן צאצאי האנוסים, כמו קולומבוס. הכניסה לשני המוזיאונים, היא ללא תשלום.
כתובת: קיסריה, שדרות רוטשילד (ליד מגדל המים)
טלפון:  04-6261013
פסיפס הציפורים
רצפת פסיפס גדולה שככל הנראה הייתה שייכת לווילה שנבנתה במאה החמישית לספירה בתקופה הביזנטית. אפשר לראות במקום מיני ציפורים, שהעניקו לפסיפס את כינויו, לצד חיות בר אחרות.
כתובת: רחוב רוטשילד, קיסריה, כחמישים מטרים צפונית לצומת האקוודוקט

עין הוד
עין הוד מציעה שלל אטרקציות למבקרים – גלריות, ביקור בסדנאות אמנים, שיטוט בסמטאות הכפר או ישיבה באחת המסעדות או בתי הקפה. את הביקור כדאי להתחיל באתר הכפר – לבדוק באילו גלריות תרצו לבקר, מהן שעות הפתיחה, איך להגיע ועוד. נחמד במיוחד להגיע לגלריית עין הוד ביום של פתיחת תערוכה על מנת להתרשם מהאמן והעבודות. יש בכפר שני מוזיאונים שכדאי לשלב בביקור ע"פ מידת הזמן  – מוזיאון ינקו דאדא עם המעבדאדא, פעילות מיוחדת לילדים, ומוזיאון ניסכו לתיבות נגינה. בטיול בעין הוד קחו את הזמן ללכת לאיבוד בסמטאות הכפר, המדרגות ובגלריות השונות שתפגשו בדרך. המרחקים ממקום למקום קצרים במיוחד ואין בעייה לשבת בכל אחד מהגנים הציבוריים המוצלים לנוח ולהתרענן.

בכניסה לכפר יש מגרש חנייה גדול, והכניסה לכפר היא דרך שביל נחמד ב'גן ימיני'.

יקבים

יקב תישבי – מומלץ!
שוכן בין כרמי זיתים במעלה הדרך מבנימינה לזכרון יעקב. היקב הינו בבעלות משפחת תשבי שמתמחה כבר במשך חמישה דורות בגידול גפנים ובייצור יין. בימי שישי מתקיימות במקום הופעות של להקות מקומיות.
מרכז מבקרים
בר יין נעים ומזמין המציע טעימות יין בשילוב שוקולד איכותי. טעימה של חמישה יינות 15 ש"ח לאדם.
מסעדה חלבית וכשרה
מסעדה כפרית בצל שריגי הגפן המסועפים. ובה מאפיית לחמים טריים, דגים, פיצות וקינוחים מיוחדים מעשי ידי קונדיטורית היקב.
סיור מודרך ביקב
סיור וטעימות יין באנגלית ובעברית בימים א-ה בשעות 10:00, 12:00 ו 14:00. (הפעילות נמשכת כשעה).
שעות פתיחה: ימים א' - ה' 08:30 - 17:00, יום ו' 08:30 - 15:00. המסעדה ימי ראשון עד חמישי 08:30 - 15:00, יום ו' 08:30 - 14:00
הגעה: אזור התעשייה הישן בבנימינה, בדרך העולה לזכרון-יעקב.

יקב דדה מומלץ!
בלב הטבע במיקום פסטורלי שוכן יקב מיוחד זה.
המיבנה המיוחד שבמרכזו ובאר ומעיין טבעי הופך את הביקור לחוויה אמיתית המשלבת בין נוף וטבע, יין משובח ואנשים מיוחדים. הביקור במקום רק בתיאום מראש, לא בשבת.
הגעה: לפני שער הכניסה לכרם מהרל פונים ימינה לחוות מקורה, נוסעים דרך שער חשמלי (בתיאום מראש צוות היקב יפתח את השער) כשני ק"מ עד הפניה ימינה לשביל כורכר, יש שלט בפניה.
טלפון: גקי 0505282877

יקב אמפורה
בתוך נוף ארצישראלי פראי של משוכות צבר ועשבי תיבול ריחניים, בלב הוואדי של נחל מהר"ל, יושב לו במבנה אבן יקב שנראה כאילו הובא לכאן מסט של סרט איטלקי.
בכניסה ליקב בית בד ובו מבחר שמני זית וזיתים. בהמשך גן אקלוגי לימודי לזכרו של תום פרקש ז"ל. בגן הסברים על מדבירים טבעיים, מיצג של עצי זית וגפניים מזנים שונים. מומלץ!
ביקב טעימות יין בדרך כלל בתיאום מראש.
הגעה: בכניסה למושב כרם מהרל מצד מזרח אחרי בית הבד של מקורה.

יקב טוליפ
יקב טוליפ, בכפר תקווה שבקריית טבעון נרקם אחד הפרויקטים היפים והמרגשים בישראל – יקב בוטיק משפחתי המשלב בין עשיית יין איכותי ותרומה לקהילה. בשנת 2003 החליטה משפחת יצחקי להקים את יקב Tulip ולמקמו בכפר תקווה, הסמוך למקום מגוריהם שבקריית טבעון. כפר תקווה הנו יישוב קהילתי המהווה מודל ייחודי בארץ ובעולם, לקהילה שבה אדם עם מגבלות וצרכים מיוחדים יכול להתפתח ולממש את יכולותיו. יקב Tulip משתלב בחזון הכפר, מעסיק את החברים בו ונותן להם את האפשרות לעבוד בתעשיית היין.
ביקב בר טעימות יין הפתוח כל השבוע, צוות היקב מקבל בברכה את המבקרים לטעימות ללא תשלום, אפשרי להזמין פלטות גבינות בתשלום.
לאורחי אחוזת לב הכרמל 10% הנחה בהצגת כרטיס ביקור עם חותמת.
הגעה: כפר תקווה, ליד טבעון. לרשום יקב טוליפ בניווט.
טלפון: 04-9830573

יקב ויתקין
בכפר ויתקין ליד גשר הצבים בנחל אלכסנדר. מרכז המבקרים של היקב מציע טעימות בתשלום המלוות בגבינות על פי בחירתכם.
טלפון

מסעדות
באזור מסעדות רבות וזהו רק חלק קטן מהמבחר הגדול.

כשרות
 גרג קפה – חלבי, קניון מול זכרון (כעשר דקות עד רבע שעה נסיעה). כשר גלאט
טלפון 04-6397773

מסעדת תישבי - חלבי
* ביקב תישבי, שעות פתיחה מסעדת היקב: בימי א-ה שעות 8:00 – 15:00, יום ו – 8:00 – 14:00.
טלפון 04-6288195.

טלפון 04-6298139

רומנטי
דונה רוסה – מומלץ בחום!
 ארגנטינאי, מטבח מגוון פסטות, סלטים ובשר.
אווירה רומנטית, מומלץ לערב.
מושב עין הוד כעשר דקות נסיעה.
ניתן לשלב בביקור בגלריות ובמוזיאונים בכפר.
למציגים כרטיס ביקור מוחתם תינתן מתנה בעת הזמנת ארוחה.
טלפון 04-9543777

אוטנטי מיוחד
הבית בעין חוד – מומלץ
מאכלים ערבים מסורתיים, תבשילים מיוחדים. ארוחה עם מנות רבות במחיר קבוע של 100 ש"ח לאדם. להגיע רעבים! ארוחה ארוכה.
כדאי להגיע בשעות היום ולשבת ליד החלון הצופה אל הואדי והים.
הגעה: כפר עין חוד, מעל עין הוד.